Usługi
Szkolenia, warsztaty i webinary
Diversity, Equity & Inclusion
Jesteśmy liderem w prowadzeniu szkoleń w obszarze DEI. W sali i on-line. W języku polskim i angielskim. Dla małych i dużych grup. W krótkich i długich formach. Zawsze z głębokim rozumieniem biznesu i nastawieniem na efekt biznesowy. Zobacz, jak możemy Ci pomóc rozwinąć kompetencje lub uwrażliwić Twój zespół.
Poznaj kategorie naszych szkoleń:
01.
Podstawy DEI
Dlaczego jest to ważne?
Dbanie o wizerunek, działania prewencyjne, wzrost innowacyjności czy po prostu budowanie przynależności? Jakakolwiek potrzeby stoją za Waszym działaniem, możemy Was wesprzeć.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Szkolenia z podstaw DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) wprowadzają uczestników w zrozumienie różnorodności, równości oraz inkluzywności w miejscu pracy. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat budowania otoczenia, które sprzyja różnorodności, eliminując bariery i promując równość szans. Webinary, szkolenia, warsztaty te stawiają sobie za cel uspójnienie wiedzy, rozwój umiejętności interpersonalnych oraz świadomości potrzeby wdrażania zmian,kluczowych dla budowania efektywnych zróżnicowanych zespołów i inkluzywnej kultury organizacyjnej.
02.
Kompetencja międzykulturowa
Dlaczego jest to ważne?
Kompetencja międzykulturowa nie jest już kompetencją przyszłości, a teraźniejszości! Organizacje dążące do skutecznego funkcjonowania inwestują w szkolenia umiejętności współpracy z ludźmi o różnych tłach kulturowych, co pozwala na budowanie bardziej otwartych i efektywnych relacji biznesowych na skalę globalną.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Główne zagadnienia omawiane na szkoleniach z kompetencji międzykulturowej obejmują identyfikację i zrozumienie różnic kulturowych, komunikację międzykulturową, zarządzanie konfliktami wynikającymi z różnic kulturowych oraz budowanie świadomości własnych uprzedzeń i stereotypów. Uczestnicy zdobywają także umiejętności adaptacji do różnych kontekstów kulturowych oraz efektywnego funkcjonowania w międzykulturowym środowisku biznesowym.
Kompetencja mięzykulturowa – Przykładowe szkolenia:
03.
Pokolenia w miejscu pracy
Dlaczego jest to ważne?
Szkolenia z zarządzania różnicami pokoleniowymi to kluczowy krok dla firm, które chcą zyskać przewagę konkurencyjną, tworząc środowisko pracy, które nie tylko toleruje różnice wiekowe, ale także wykorzystuje je jako klucz do sukcesu. W przeciwnym razie każde pokolenie trzyma się swoich zasad, blokując przepływ pomysłów i ograniczając potencjał innowacyjności.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Podczas szkoleń omawiane są kluczowe zagadnienia, takie jak zrozumienie charakterystyk poszczególnych pokoleń, identyfikacja różnic w oczekiwaniach i motywacjach między nimi oraz strategie skutecznego zarządzania różnorodnością wiekową w zespole. Uczestnicy uczą się także jak radzić sobie z ewentualnymi konfliktami czy wyzwaniami związanymi z zarządzaniem różnicami pokoleniowymi oraz jak budować synergiczne relacje.
Pokolenia w miejscu pracy – Najczęściej wybierane szkolenia:
04.
Wsparcie społeczności LGBTQA+
Dlaczego jest to ważne?
Firmy, które pragną stworzyć środowisko pracy wolne od dyskryminacji i pełne akceptacji dla wszystkich pracowników chętnie zamawiają warsztaty z sojusznictwa z osobami LGBTQ+ . Inwestując w te szkolenia, organizacje mogą aktywnie działać na rzecz równości i inkluzji w miejscu pracy, działać prewencyjne, zmniejszając ryzyko wystąpienia zachowań dyskryminacyjnych i niewłaściwego traktowania pracowników.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Podczas szkoleń z sojusznictwa z osobami LGBTQ+ omawiane są główne zagadnienia związane z tożsamością płciową i orientacją seksualną, by te nie stanowiły tematu tabu. Dzielimy się także sposobami, w jakie organizacje mogą tworzyć otoczenie sprzyjające wsparciu i akceptacji dla wszystkich pracowników. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać osoby LGBTQ+ w miejscu pracy oraz eksplorują praktyki, dzięki którym mogą stać się aktywnymi sojusznikami i twórcami inkluzywnego środowiska.
05.
Równość płci
Dlaczego jest to ważne?
Słowo „gender” w Polsce od niedawna odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Ma to swoje biznesowe uzasadnienie – dane, jakimi dysponujemy, dowodzą, że firmy, które inwestują w równość płci, osiągają lepsze wyniki. Równocześnie jest do sfera coraz bardziej regulowana przez prawodawstwo. To sprawia, że gender balance jest obecnie must-have dla każdej firmy.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Szkolenia i warsztaty, jakie oferujemy w temacie równości płci dają klientom szerokie możliwości odpowiadania na różnorodne wyzwania w tym obszarze: począwszy sesji uświadamiających znaczenie równości płci dla biznesu, przez szkolenia równościowe, eliminowanie uprzedzeń i stereotypów płciowych, godzenie ról zawodowych i opiekuńczych, współczesne podejście do wrażliwości kobiet i mężczyzn, wreszcie szkolenia rozwojowe dla kobiet w obszarze kompetencji liderskich.
Osobną pozycją w naszej ofercie jest autorski cykl warsztatów wzmacniających kobiety w rozwoju własnej ścieżki zawodowej oparty na programie Leading Women, który realizujemy w formule zamkniętej i otwartej.
06.
Inkluzywne przywództwo
Dlaczego jest to ważne?
Inkluzywne przywództwo to klucz do sukcesu we wdrażaniu DEI w każdej organizacji. Bez zaangażowanych, świadomych i kompetentnych osób zarządzających wszelkie inicjatywy, pozostaną “akcjami”, “dobrymi pomysłami”. By móc przełożyć je na działania powiązane ze strategią biznesową , potrzebna jest odpowiedzialna i uwrażliwiona kadra menedżerska. Większa konkurencyjność wymuszająca coraz większą innowacyjność firm oraz walka o talenty, powoduje konieczność dopasowania stylu zarządzania, motywowania i komunikowania do zróżnicowanego grona pracowniczego. Wszystko to staje się kluczową kompetencją XXIw.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Dla firm, które zaczynają działać w tym obszarze proponujemy webinary i szkolenia wprowadzające, budujące świadomość i fundamenty odpowiedzialności menedżerskiej w tym obszarze. Dla organizacji mających pierwsze kroki za sobą proponujemy Akademię Inkluzywnego Przywództwa – kompleksowy program rozwojowy, dający nie tylko wiedzę i umiejętności, ale także budujący zaangażowanie i rozwijający postawę role modela w obszarze DE&I w organizacji. Top Managerów wspieramy w odnalezieniu źródła siły do zmagania się z najtrudniejszymi wyzwaniami przywództwa, w odkryciu nowych dróg działania, połączeniu się z różnorodnymi odcieniami swojej tożsamości w holistycznym programie Leadership Development Intensive.
Inkluzywne przywództwo – Przykładowe szkolenia:
07.
Neuroróżnorodność
Dlaczego jest to ważne?
Neuroróżnorodność to pojęcie opisujące nas wszystkich, bo każdy z nas ma inny mózg i własną, unikalną osobowość. Różnimy się też potrzebami i preferencjami, zgodnie z którymi funkcjonujemy w społeczeństwie. Mimo, że dla większości ludzi pewne normy społeczne (np. sposób komunikowania się lub nawiązywania relacji) są oczywiste, dla 15-20% mogą być one sporą przeszkodą do pokonania w kontekście zawodowym i nie tylko. Jednocześnie te same osoby (zwane neuroatypowymi) wnoszą często ogromną wartość do organizacji dzięki swojemu nieszablonowemu spojrzeniu na rozwiązywanie problemów, kreatywności lub skrupulatności i uważności na szczegóły.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Szkolenia z neuroróżnorodności mogą obejmować różnorodne zagadnienia związane z różnicami neurologicznymi i ich wpływem na funkcjonowanie jednostki. Przykładowe zagadnienia , które mogą być omawiane podczas takiego szkolenia: Różnice neurologiczne: Zrozumienie różnorodności w funkcjonowaniu mózgu i układu nerwowego, w tym różnic w przetwarzaniu sensorycznym, percepcji, czy sposobie uczenia się; omówienie autyzmu, ADHD, dysleksji oraz ich wpływu na zachowanie i codzienne funkcjonowanie jednostki; Adaptacje środowiska pracy: Techniki dostosowywania środowiska pracy do potrzeb osób z różnymi różnicami neurologicznymi, takie jak dostosowania sensoryczne, organizacyjne czy komunikacyjne; Komunikacja i współpraca: Zrozumienie różnic w stylach komunikacji i pracy osób z różnicami neurologicznymi, oraz nauka skutecznych strategii komunikacyjnych i współpracy w zespołach złożonych z osób o różnych potrzebach i umiejętnościach; Eliminacja stygmatyzacji: Edukacja na temat mitów i stereotypów związanych z różnicami neurologicznymi, oraz promowanie szacunku, tolerancji i empatii wobec osób z różnorodnością neurologiczną.
Neuroróżnorodność – Najczęściej wybierane szkolenia:
08.
(Nie)pełnosprawność
Dlaczego jest to ważne?
Aby firma mogła rozwijać się w kierunku bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego społecznie modelu biznesowego, który uwzględnia potrzeby wszystkich pracowników, menedżerowie i menedżerki, pracownicy i pracowniczki muszą zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do skutecznego wspierania osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności ,w każdym momencie cyklu życia pracownika. Warto w nie inwestować.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Podczas szkoleń z tematu niepełnosprawności omawiane są główne zagadnienia związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności, dostosowaniami środowiskowymi oraz komunikacją i współpracą z osobami niepełnosprawnymi. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat prawa pracy dotyczącego niepełnosprawności oraz technik wspierania osób z niepełnosprawnościami w miejscu pracy.
(Nie)Pełnosprawność – Przykładowe szkolenia:
09.
Różnice indywidualne
Dlaczego jest to ważne?
Różnice indywidualne to zróżnicowanie cech, charakterystyk i preferencji między ludźmi. Obejmują one różnice w takich obszarach jak osobowość, umiejętności, style uczenia się oraz preferencje komunikacyjne. Mogą wynikać z różnic biologicznych, genetycznych, środowiskowych, społecznych czy kulturowych. Mogą objawiać się w różnych obszarach życia, takich jak styl pracy i podejście do zadań, sposób reagowania na stres, sposób nawiązywania relacji międzyludzkich, czy podejmowanie decyzji. Te różnice są często postrzegane jako stabilne cechy jednostki, które wpływają na jej zachowanie w różnych sytuacjach życiowych. W rezultacie każdy człowiek jest jednostką unikatową, mającą swoje własne cechy i doświadczenia, które wpływają na jego zachowanie, myślenie i działanie.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Podczas naszych sesji, możemy analizować różne typy osobowości, takie jak ekstrawersja, introwersja, neurotyczność, otwartość na doświadczenie, sumienność i ugodowość, oraz sposób, w jaki wpływają one na zachowanie i funkcjonowanie jednostki. Identyfikujemy różne style uczenia się, preferencje w sposobie przyswajania wiedzy i umiejętności. Omawiamy różnice w komunikacji interpersonalnej oraz techniki radzenia sobie z różnicami indywidualnymi i konfliktami, zarówno na poziomie osobistym, jak i zawodowym. Narzędzia z jakich korzystamy to test: FRIS, Clifton Stregth’s Finder (Talenty Gallupa), Insight.
10.
Wellbeing i Transformacja
Dlaczego jest to ważne?
Niezależnie od ilości programów, narzędzi i platform wspomagających wellbeing, kluczem do sukcesu jest zrozumienie mechanizmów zachowań ludzkich i dyscyplina w decyzjach na rzecz własnego zdrowia. Sami wówczas stajemy się narzędziem zmiany, budujemy swój wellbeing empowerment oraz kulturę wellbeingową organizacji.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Przy naszym wsparciu każdy pracownik staje się architektem swojego wellbeingu.
Oferujemy wiedzę i narzędzia budujące poczucie sprawczości za wellbeing w każdym jego wymiarze. W naszej ofercie podejmujemy temat zmiany behawioralnej, mechanizmów związanych z budowaniem nawyków i rytuałów wspomagających wellbeing. Przyglądamy się zachowaniom pod lupą, także tym społecznym, bo przecież funkcjonujemy w różnych relacjach, zespołach oraz systemach.
Wellbeing i Transformacja – Przykładowe szkolenia:
11.
Inkluzywna kultura organizacyjna
Dlaczego jest to ważne?
Budowanie inkluzywnej kultury organizacyjnej przynosi szereg korzyści zarówno dla pracowników, jak i samej organizacji. Inkluzywność sprzyja zwiększeniu zaangażowania pracowników, poprawie kreatywności i innowacyjności, oraz zwiększeniu różnorodności perspektyw w organizacji. Dodatkowo, inkluzywna kultura organizacyjna przyczynia się do zmniejszenia rotacji pracowników, poprawy wizerunku firmy, oraz zmniejszenia konfliktów i napięć w miejscu pracy.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Szkolenia dotyczące budowania kultury organizacyjnej, bardzo często są szyte na miarę potrzeb firm, z którymi współpracujemy. Szkolenia najczęściej dotyczą budowania kultury przynależności w zróżnicowanym środowisku biznesowym, używania języka, który będzie włączający dla wszystkich członków i członkiń zespołów, reagowania na mikroagresje bez obwiniania i zawstydzania.
12.
Dyskryminacja i mobbing
Dlaczego jest to ważne?
Dyskryminacja i mobbing to zjawiska są nie tylko moralnie naganne, ale również naruszające prawa jednostki. Mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla ofiary oraz organizacji, w której mają miejsce. Ważne jest, aby organizacje podejmowały działania prewencyjne i edukacyjne w celu zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi oraz promowania kultury szacunku, równości i współpracy.
Jakie główne zagadnienia podejmujemy?
Nasze wsparcie obejmuje obszar dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy. Dyskryminacja to proces lub działanie polegające na traktowaniu kogoś inaczej lub gorzej ze względu na określoną cechę lub cechy, takie jak płeć, wiek, orientacja seksualna, pochodzenie etniczne, niepełnosprawność, czy wyznanie religijne. Może to obejmować odmawianie dostępu do określonych możliwości, świadczeń lub usług, niesprawiedliwe traktowanie w miejscu pracy oraz wykluczanie lub izolowanie jednostki na podstawie jej cech.
Natomiast mobbing to forma nękania lub przemocy psychicznej, emocjonalnej lub społecznej, która ma na celu zranienie, upokorzenie, lub wywołanie cierpienia u ofiary. Może to obejmować obraźliwe komentarze, uporczywe zastraszanie, wyśmiewanie, ignorowanie, szkalowanie, lub inne formy agresywnego zachowania, które prowadzą do poczucia osamotnienia, lęku, czy obniżenia samooceny u ofiary.
Dyskryminacja i mobbing – Przykładowe szkolenia: