Kim jest Changemaker i czy nam jest potrzebny?

Pomimo tego, że definicja Changemakera jest dość intuicyjna, nie zawsze definiujemy tak siebie. Nie zawsze także myślimy tak o swojej organizacji. A przecież tak wiele z nas, tak wiele organizacji wpływa, aktywizuje, inspiruje do zmiany, kształtuje nasz sposób myślenia, kalibruje zachowania i decyzje. Bycie Changemakerem to podpisanie się pod misją „Chce czegoś lepszego dla siebie i swojej społeczności. Nie chcę być obserwatorem, nie chce się przyglądać. Chce się angażować w zmianę’. To także chęć uczenia się i dzielenia się doświadczeniem z innymi. Changemakersów w organizacji znajdziemy wszędzie – to Twój kolega i koleżanka z grup ERGs (sieci pracownicze), to lider i lidetrka, którzy budują kompetencje inkluzywnego przywództwa, to Twój General Manager, który nie tylko podkreśla rolę DEI w kulturze organizacji , ale komunikuje się we włączający sposób przy kawie biurowej. To także Ty – zglaszajacy_a pomysły w trakcie sesji brainstormingowej. W sercu Changemakera leży najprostsza na świecie intencja – „zależy mi”.

Ja osobiście jestem ogromnie wdzięczna za wszystkich Changemakersów których spotykam na codzień – w różnych kontekstach i w roznych doświadczeniach. Otwierają mi głowę, wiercą tam gdzie zabetonowane, zostawiają mnie z refleksją, która wybucha i zmienia się w coś konkretnego.

Będziecie mieli i miały okazję poznać kilku Changemakersów o takiej o sile rażenia. Wystarczy wejść do naszej nowej strefy Changemakers, która właśnie wystartowała.

Chcemy, by społeczność skupiona wokół idei DEI budowała się także na wsparciu, dzieleniu się i uczeniu się od siebie nawzajem.

Dlaczego ma to znaczenie?

Dla nas w Diversity Hub wspieranie społeczności Changemakersow to misja, która przyświeca nam od samego początku i nadal budzi nas codziennie rano. Budzimy się na głodzie nowych doświadczeń, rozwiązań i Waszych historii. Chcemy, by społeczność skupiona wokół idei DEI budowała się także na wsparciu, dzieleniu się i uczeniu się od siebie nawzajem. A jest czym się dzielić, ponieważ jesteśmy już dojrzalsi w swoich działaniach na rzecz kultury DEI. Mamy wypracowane podejścia, sukcesy, robimy coraz więcej i coraz odważniej. Ale, co ciekawe, tutaj często pojawia się paradoks. Okazuje się bowiem, ze wiele z pracowników nie jest świadomych naszych wewnętrznych działań.

Klasyczną reakcję ‘to naprawdę u nas?’ można skopiować i wkleić właściwie w każdej branży. W efekcie trudno angażować naszych ludzi we wspólna misję, jaką jest kultura DEI. Mocny profil DEI organizacji ma dodatkową wartość. Różnorodne, konsekwentne i dobrze wyeksponowane działania pracodawcy w obszarze DEI wpływają także na percepcję marki przez kandydatów.

Warto zatem inwestować w socjalizację swojego profilu DEI i wizerunek (brand) DEI. Potrzebna jest mocniejsza ekspozycja dla sukcesów DEI, dla osób (Changemakersów) i zespołów przełamujących bariery i stawiających kulturę na mocne nogi. Changemaker może być Twoim najmocniejszym elementem wizerunkowym i supermocą organizacji. I może w tym pomóc dedykowana nowa strefa Changemakers.

Changemaker może być Twoim najmocniejszym elementem wizerunkowym i supermocą organizacji.

DEI branding – jakie ma znaczenie dla organizacji?

Większość organizacji ma wdrożone strategie czy programy związane z różnorodnością, trudno się już na tym polu wyróżnić. To co może być wyróżnikiem i znacząco wpłynąć na wizerunek (brand) organizacji to sposób mówienia o DEI, swoisty story-telling osobisty, autentyczny i relacyjny. Taki sposób mówienia, by chciało się doświadczać różnorodności, a nie tylko być jej obserwatorem. Potrzebujemy tworzyć mocniejsze połączenia miedzy DEI, a człowiekiem. DEI – różnorodność, włączanie i równe szanse musi mieć twarz.

To co może być wyróżnikiem i znacząco wpłynąć na wizerunek (brand) organizacji to sposób mówienia o DEI, swoisty storytelling osobisty, autentyczny i relacyjny.

Skąd potrzeba na DEI branding:

  • Brak myślenia o DEI z potencjałem brandu, brak strategii brandingowej związanej z DEI.

  • Różnorodność nie ma zdefiniowanej tożsamości (jaka jest? co dla nas znaczy? z czym ma się kojarzyć odbiorcy?). W konsekwencji większość komunikacji dotyczącej różnorodności ma charakter informacyjno-eventowy. Jest on mało relacyjny, nie zachęca do osobistego doświadczania, nie generuje zmiany w myśleniu czy działaniu.

  • DEI jest kojarzone z działaniami HR. Trudno jest zaangażować pracowników w działania na rzecz różnorodności.

  • Brak czasu na działania brandingowe lub tez działania ad hock.
  • Organizacje nie budują świadomie profilu i statusu osób, które angażują się w dzielenie doświadczeniem i które poprzez swoje historie realnie wpływają na zmianę w organizacji.

  • Organizacje nadal za mało inwestują w profil komunikacyjny swoich pracowników, np., kompetencje storytellingu czy komunikacji.

  • Brak ekosystemu by eksponować różnorodne historie w różnorodnych formatach.

Dodatkowe korzyści z inwestowania w DEI branding:

  • Przejście ze poziomu programu DEI na poziom DEI experience (doświadczanie różnorodności).

  • Budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na doświadczeniu ludzi, kolektywnej tożsamości i współodpowiedzialności za kulturę organizacji.

  • Wzmocniony wizerunek organizacji jako ambasadora DEI.

  • Pozytywny employee experience oraz wizerunek firmy w oczach kandydatów.

  • Organizacje nie budują świadomie profilu i statusu osób, które angażują się w dzielenie doświadczeniem i które poprzez swoje historie realnie wpływają na zmianę w organizacji.

  • Większe zaangażowanie osób zarządzających i pracowników na rzecz budowania różnorodnego i włączającego środowiska pracy.

  • Zwiększona efektywność strategii DEI.

  • Wyraźna tożsamość organizacji związana z DEI.

  • Wzmocnienie statusu Changemakera na różnych poziomach w organizacji.

Strefa Changemakers – dla Was I o Was

W strefie Changemakers poznasz i posłuchasz ludzi, którzy przybliżą Cię do ich świata różnorodności, inkluzywności i równych szans. Opowiedzą o tym co widza, słyszą, myślą i rejestrują. Reprezentują różne branże, wyzwania i doświadczenia, reprezentują także przeróżne role w organizacji. I w tym jest właśnie największa wartość strefy. Mamy nadzieje, ze strefa Changemakers zainspiruje Ciebie i Twoją organizację do tego by być architektem zmiany.

Podziel się tym artykułem:

Strefa ChangeMakers

Chcesz więcej inspiracji?

Ten artykuł jest częścią Strefy ChangeMakers – przestrzeni pełnej inspiracji DEI.

W tym artykule:

Jesteśmy z Tobą – jako praktycy DE&I – na każdym etapie Twojego biznesu. Potrzebujesz wsparcia?

Szkolimy, eksplorujemy, planujemy, konsultujemy, wdrażamy i celebrujemy. Poznaj nasze usługi i zacznij z nami współpracę!

Badania i audyty DE&I

Przeprowadzamy badania i audyty, które pozwolą Ci zdiagnozować środowisko pracy w zintegrowanych wymiarach DE&I.

Opracowanie strategii
i action planów DE&I

Pomożemy Ci w systemowym ukierunkowaniu działań DE&I, spójnymi z celami biznesowymi.

Szkolenia, warsztaty, webinary

Rozwiniemy kompetencje DE&I Twoich zespołów. Zbudujemy DE&I IQ całej organizacji, od specjalisty po CEO.