Project Description

Mental Health

Poradnictwo i długoterminowe wsparcie psychologiczne

Poradnictwo i długoterminowe wsparcie psychologiczne

Wiele organizacji w swoich pakietach benefitowych oferuje pracownikom możliwość wsparcia psychologicznego. Nasza linia wsparcia powstała, by uzupełniać działania interwencyjne i poza krótkoterminowym kryzysowym wsparciem dawać pracownikom możliwość uzyskania pomocy długoterminowej.

Dedykowana, certyfikowana najwyższymi standardami bezpieczeństwa sieciowego technologia umożliwiająca profesjonalną pomoc psychologiczną – od wsparcia informacyjnego przez konsultację i interwencję do procesów psychoterapeutycznych on-line

Zespół certyfikowanych specjalistów mental health do wyboru, biorących osobistą odpowiedzialność za proces – od diagnozy przez proces wsparcia do wypracowania najlepszych rozwiązań

Wsparcie w budowaniu zdrowego środowiska pracy – to pracownik wybiera specjalistę który może mu pomóc. Dostosowujemy interwencje do charakteru kryzysu. Zapewniamy pracownikom poufność i anonimowość.

TYTUŁ – uzupełnić

Naszą przewagą jest zespół nie anonimowych konsultantów z dużym doświadczeniem oraz opłata za pakiet godzin, a nie ryczałtowo za wszystkich pracowników. Usługa daje więc pewność, że organizacja wykorzysta produkt, za który zapłaciła i daje menedżerom poczucie bezpieczeństwa, że mają gdzie odesłać pracownika, gdyby w nagłej sytuacji potrzebował pomocy psychologicznej. Co na rynku jest trudne do osiągnięcia, ponieważ oczekiwanie na terapię trwa czasami kilka miesięcy.

W czasie interwencji po trudnych zdarzeniach, interwenci czy też menedżerowie po rozmowach wspierających decydują o motywowaniu pracownika do skorzystania z dalszej profesjonalnej pomocy. Zdarzają się też sytuacje, kiedy menedżer ma dylematy, wątpliwości, czuje, że wie, jak sobie poradzić, ale potrzebuje skonsultować swoje pomysły.

Uruchomiliśmy Mental Health Helpline, gdzie w czasie nie dłuższym niż 48 godzin pracownicy mogą umówić się z wybranym przez siebie specjalistą by dostać pomoc w rozwiązaniu problemu lub jeżeli jest potrzeba długoterminową pomoc, psychoterapię.

Mamy specjalistów służących pomocą interwencyjną, skoncentrowaną na rozwiązaniach, krótkoterminową, długoterminową, rodzinną. Mental Health Help Line jest internetową platformą (działa jak przychodnia), która oferuje szeroki rodzaj usług konsultacyjnych i psychoterapeutycznych.

Mental Health Helpline zapewnia bezpieczne i profesjonalne miejsce wsparcia psychologicznego w przestrzeni wirtualnej. Linia umożliwia spotkanie online pracowników organizacji ze specjalistami zdrowia psychicznego (psychologami, psychoterapeutami, interwentami, lekarzami) w celu pomocy w rozwiązaniu sytuacji kryzysowych – od codziennych niedogodności do złożonych globalnych tragedii.

Przykładowe problemy, z którymi można się zgłaszać po pomoc:

Niepokój, lęk, stres, stany depresyjne, bezsenność, poczucie nieradzenia sobie, ciężar psychiczny, bezradność, trudności w zrozumieniu zachowań dzieci, kłopoty w relacjach z partnerami, trudne zachowania domowników, uzależnienia, brak równowagi między pracą a domem, zmiany w pracy, karierze zawodowej, radzenie sobie z niestandardowymi zagrożeniami.

Mental Health Helpline dedykowana jest pomocy pracownikom w aktualnej sytuacji oraz w diagnozie problemów, które mogą mieć charakter przewlekły.

Rodzina:

  • Relacje z partnerem, konflikty, podział zadań
  • Relacje z dziećmi – nietypowe zachowania (dotyczy kontaktów z dziećmi w różnym wieku)
  • Poczucie winy i zagubienie w roli rodzicielskiej, bezradność
  • Opieka nad osobą przewlekle chorą
  • Samotny rodzic – jak pogodzić pracę z opieką nad dziećmi w obecnej sytuacji

Stres związany z adaptacją do bieżącej sytuacji:

  • Obawy o przyszłość, finanse, karierę
  • Objawy związane z krótko i długoterminową zmianą
  • Wypalenie, brak motywacji, brak energii

Emocjonalne:

  • Napięcie, złość
  • Bezradność, poczucie winy
  • Samotność, lęki, smutek, depresja
  • Problemy ze snem, nadużywanie substancji psychoaktywnych
  • Nasilenie dotychczasowych symptomów (fobie, kompulsje, agresja)
  • Doświadczenie sytuacji traumatycznej – choroba, śmierć, przemoc, żałoba

Konsultacje są skoncentrowane na wsparciu emocjonalnym, poradnictwie i diagnozie. W przypadku wskazania do bardziej intensywnego lub długoterminowego leczenia, nasi specjaliści dokonują pełnej oceny problemów i mogą pokierować pracowników w celu szukania najlepiej dopasowanych form pomocy. Pracownik może utrzymywać kontakt z naszymi terapeutami, płacąc za dalsze sesje, których nie obejmie już pakiet wykupionych przez pracodawcę godzin.

Klient ma możliwość wyboru konsultanta, więc kontakt nie jest losowy. W praktyce pomocy psychologicznej czy to skoncentrowanej na problemie czy dłuższej psychoterapii istotne jest zaufanie i relacja z terapeutą, dlatego stawiamy na transparentność i autonomiczny wybór klienta.

Krótkoterminowe poradnictwo może pomóc w:

  • konkretnych rozwiązywalnych przy pomocy zmiany nawyków problemach,
  • stabilizacji emocjonalnej – kiedy ktoś doświadcza wielu emocji, których nie może uporządkować,
  • prostych wskazówkach do zastosowania w bieżącym kryzysie,
  • jeżeli problem istnieje od dłuższego czasu, objawy sugerują konieczność dłuższego kontaktu terapeutycznego – przekierowanie, diagnoza, wskazówki, motywacja.

Mental Health Helpline jest uzupełnieniem pomocy edukacyjnej i interwencyjnej i zapewnieniem, że pracownicy w kryzysie są oddani w ręce specjalistów, którzy w razie potrzeby pozostaną w kontakcie z pracownikami również poza opłaconym pakietem godzin.

Interesuje Cię to szkolenie?

Skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania!